19.04.2015.

SEO optimizacija | Blog

Sta je to SEO optimizacija sajta?


Seo optimizacija sajta za pretrazivace (Search Engine Optimization) je proces unapredjenja kvaliteta i kolicine saobracaja ka vasem sajtu preko prirodnih rezultata pretrage. Sto je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi medju prvima na spisku) vise ce saobracaja biti preusmereno sa pretrazivaca na njega.

Najpopularniji pretrazivac je Google, ali su popularni i drugi, kao na primer Yahoo i Bing.



SEO-optimizacija-bloggerisanje


Kako da mi se blog ili sajt pojavi na Google?


Bez SEO optimizacije sajta, vas sajt ili blog je prakticno mrtav, ne moze se naci na google pretrazivacu !

Kada pravite sajt ili blog ne zaboravite da sastavite jedinstven naslov stranice u okviru title taga, koristite i description tag sa kracim opisom o vasem sajtu ili blogu, tekst na vasim stranicama treba biti originala i kvalitetan, koristite H1, H2 i H3  tagove, linkujte, izlazni linkovi sa vaseg sajta mogu poboljsati poziciju na pretrazivacu.

bloggerisanje-SEO

Kljucne reci

U procesu optimizacije sajta ili bloga za pretrazivace, prvi korak je pronalazenje i odabir kljucnih reci preko kojih ce nas posetioci naci. Ovo je izuzetno vazno, jer optimizacija za pogresne kljucne reci i termine koje niko ne koristi nece doneti nikakav rezultat.
Znaci, ako se na primer bavite internet biznisom, zaradom na internetu (npr SFI Affiliate kompanija), ocigledno je da ce vase kljucne reci biti sfi affiliate, sfi zarada, internet zarada, sfi.. itd.

Proverite koje kljucne reci koristi vasa konkurencija. Bilo koji sajt ili blog da kreirate, verovatno da u toj oblasti vec postoje i drugi sajtovi. Ako je konkurencija jaka i ako ima dosta sajtova koji rade aktivno na optimizaciji bloga ili sajta, to moze biti i otezavajuca okolnost za rangiranje vaseg bloga ili sajta.
Treba koristiti kljucne reci, ako je moguce i u nazivu sajta, tj. url adresi.

Na internetu ima mnogo sajtova za proveru kljucnih reci, kao npr ovaj http://www.seotools.rs . Upotreba ovih alatki je vrlo jednostavna, upisete jednu ili vise reci u polje i posle klika ce vam izbaciti listu novih reci koji sistem preporucuje.

Gustina kljucnih reci

Ako na primer imate stranicu sa 100 reci, a na njoj jedna rec koriscena 5x, znaci da je gustina reci 5%. Ako je gustina reci na stranici mala, pretrazivac nece mnogo obracati paznju na nju. Isto tako nemojte preterivati sa kljucnim recima, pretrpavanje stranice vas moze spustiti za nekoliko pozicija.
Stranice je najbolje optimizovati za 2-3 reci, to ce biti dovoljno. Optimalna gustina kljucnih reci je 5-7%.
Gledajte da vam se vise kljucnih reci i fraza nalaze blize pocetku stranice, jer je tada veca vaznost za pretrazivace.

Kolicina teksta na stranici

Stranica koja sadrzi vrlo malo teksta tesko je da ce se naci na vrh internet pretrazivaca. Google voli da je stranica bogata korisnim informacija, to je i najlaksi nacin da poboljsate poziciju vasih stranica na pretrazivacima. Vidljivost na pretrazivacima se povecava i usled povecanja teksta na stranicama.

Upotreba HEAD tagova

Oznakama head tag-a zovemo <h1></h1>, <h2></h2>, <h3></h3>, <h4></h4>, <h5></h5>, <h6></h6> tagove.
U ovaj deo upisujemo naslov, podnaslov, pod-pod naslov.
H1 oznaka je najbitnija, druga po vaznosti je H2 i tako dalje do H6. Ne moramo kosristiti sve, najbitnije su H1 i H2.

Linkovanje unutar teksta

Linkovanje teksta je jedan od vaznih aspekata kvalitetnog sadrzaja. Nemojte pretrpavati linkovima, linkovati sve i svasta vec je pozeljno da to budu teme relavantne za sadrzaj koji se nalazi na stranici. Kada radimo linkovanje unutar teksta mi istovremeno doprinosimo i boljem indexiranju nasih stranica.
Kvalitetni linkovi ka vasem sajtu su jedan od kljuceva uspeha vaseg sajta ili bloga. Najbolje pitajte prijatelje koji imaju sajt da linkuju ka vasem blogu.

Sta izbegavati? 


Ne pretrpavajte tekst sa title tagovima, kljucnim recima, ne pokusavajte da sakrijete tekst ili linkove od posetilaca tako sto cete dodati jos teksta sa kljucnim recima..Proverite da li imate neispravne linkove na sajtu, odnosno linkove koji vode do nepostojecih sajtova, Nemojte copy paste tekst sa nekih drugih sajtova... Sve ovo moze lose uticati na vase rangiranje na pretrazivacu, pa cak i ban od Google-a.

Optimizacija slika

Kako se optimizuje slika?

I kod ove optimizacije je kljucna stvar u recima. Googlne prepoznaje sliku vec reci koje idu u opis i ime slike.

Ovo su stvari na koje trebate da obratite paznju u optimizaciji slika:

Velicina slike - Povedite racuna o velicini slike, jer ako je slika prevelika vasa stranica ce se dugo ocitavati. Na ovom sajtu mozete online smanjiti velicinu slike media4x.com, kvalitet slike ostaje bukvalno isti.

Format slike - Najcesci korisceni formati su png, jpeg, gif, bmp.. Po meni najbolji izbor png.

Ime slike - Pored imena slike koristite kljucnu rec i fraze koje su odgovarajuce za sliku. To je presudno za vase pozicioniranje slika. Ako npr imate sliku koja ima naziv img.jpgslika1.png to pretrazivacima ne govori nista o toj slici. 

Alternativni tekst - Alternativni tekst ili opis slike dodatno pomaze pretrazivacima da utvrdi o cemu slika govori.

Nemojte preterivati, pretrpavati ime i opis kljucnim recima, budite umereni.

0 komentara:

Постави коментар